Quantcast

adplus-dvertising
Black Friday w Polsce to ściema – potwierdzają to kolejne analizy

07.12.2020

Black Friday w Polsce to ściema – potwierdzają to kolejne analizy

Producenci zaczęli Black Friday na wiele tygodni przed faktycznym startem promocyjnych akcji. Jak? Poprzez podnoszenie cen. Według ekspertów data science z ITMAGINATION, podczas Black Friday ceny wybranych produktów AGD i RTV były średnio wyższe o ponad 3 proc. w stosunku do ich minimalnej ceny z ostatniego miesiąca. Rozbieżność rośnie gdy perspektywa zostanie rozszerzona do 90 dni. W takim ujęciu poziomy cenowe były wyższe średnio o ponad 8 proc.

W praktyce ceny tylko jednej trzeciej produktów były w listopadzie najniższe podczas Black Friday. Wygląd na to, że o ile z roku na rok przedświąteczne szaleństwo zakupowe staje się coraz bardziej powszechne, a akcje reklamowe zachęcają konsumentów do korzystania z wyjątkowych promocji, to tak naprawdę wielkie obniżki to w większości hasła reklamowe, a wysokie rabaty są iluzoryczne.

W tegorocznym badaniu specjaliści wzięli pod uwagę 6 rodzajów produktów (pralki, lodówki, laptopy, drukarki, telewizory, telefony), które konsumenci chętnie kupują w czasie Black Friday i Black Week. Okazuje się, że znaczne obniżki podczas Black Friday i Black Week obowiązują wyłącznie w reklamach, a głównym celem sprzedających jest przyciągnięcie klientów lub wyprzedaż stanów magazynowych. Ceny połowy badanych produktów były zmanipulowane przed Black Friday. Według analizy, największe wahania cenowe dotyczyły drukarek i laptopów, a najmniejsze telewizorów i telefonów. Znalezienie korzystnych ofert wymagało dogłębnego badania rynku przy pomocy porównywarek internetowych z historią cen oraz portali i forów dyskusyjnych, gdzie użytkownicy skupieni na konkretnych grupach produktów informują o zakupowych okazjach.

źródło: ITMAGINATION, PRnews
czytane: 1904

analizaBlack Fridaycenyobniżki cenpromocje

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

top