Categories: operatorzy

UPC Polska kupuje Multimedia Polska

Około 3 mld zł, czyli 760 mln dolarów – tyle największy polski operator kablowy UPC zapłaci za udziały w Multimedia Polska – operatorze trzecim co do wielkości. Firmy podpisały już umowę przedwstępną i oczekują, że zostanie ona sfinalizowana w ciągu najbliższego roku. W zasięgu UPC Polska znajdzie się wtedy 4 mln gospodarstw domowych w Polsce.

– Dzięki tej transakcji znacznie zwiększy się skala naszej działalności w Polsce – przekonuje Mike Fries, Prezes Liberty Global. – Transakcja ta wzmocni również nasze możliwości inwestowania w najnowocześniejsze produkty i usługi dla polskich konsumentów i firm, co pozwoli nam rozwijać się organicznie, wykorzystując to, że w zasięgu naszej sieci znajdzie się ponad cztery miliony gospodarstw domowych.

Prezes zapowiada, że po sfinalizowaniu transakcji firma przystąpi do modernizacji sieci Multimedia tak, aby klienci mogli korzystać z superszybkiego internetu UPC i platformy telewizji następnej generacji – Horizon TV.

Na koniec czerwca 2016 r. w zasięgu sieci UPC Polska znajdowało się blisko 3,1 mln gospodarstw domowych, czyli około 20 procent wszystkich gospodarstw domowych w Polsce, a firma świadczyła usługi dla ponad 1,4 mln klientów korzystających z 2,9 mln usług.

Na koniec drugiego kwartału 2016 r. w zasięgu sieci Multimedia – będącej głównie siecią koncentryczno-światłowodową – było 1,6 milion gospodarstw domowych, a firma obsługiwała ponad 832 tys. klientów korzystających z 1,4 mln usług, w tym z 643 tys. usług wideo, 493 tys. usług szerokopasmowego dostępu do internetu i 254 tys. usług telefonii (RGU). Ponadto, na koniec 2015 r. spółka posiadała 54 tys. abonentów telefonii komórkowej.

Ostateczna cena nabycia może zostać skorygowana w dół w zależności od wyników operacyjnych i finansowych w okresie poprzedzającym zamknięcie transakcji. Cena stanowi równowartość 6,2-krotności osiągniętego przez Multimedia Polska wyniku EBITDA w 2015 roku, skorygowanego o 124 mln zł (około 30 mln USD) prognozowanej rocznej wartości synergii powstałej na bazie przychodów i pozycji kosztowych.

Adam Owczarek

Muzyk, pedagog, dziennikarz. Na co dzień Radio Łódź, w wolnych chwilach mGSM.pl, ANGORA, Agencja AgatArt, portal Same Dobre Wieści, a także Stowarzyszenie "Potęga Prasy". Twórca autorskich programów i szkoleń z zakresu dziennikarstwa, PR-u i nowych technologii.

Recent Posts

Navitel R500 GPS – działa i ma GPS

Kiedy Polak kupuje sobie pierwszą kamerkę samochodową? Zazwyczaj rozsądnie: po pierwszej stłuczce. Zazwyczaj zdaje nam…

2 lata ago

Huawei FreeBuds 5 – gustowna biżuteria audio

Urządzenia elektroniczne bywają kompletnie do niczego, bywają nudne i poprawne, ale bywa czasem i tak,…

2 lata ago

Samsung The Freestyle – recenzja projektora innego niż wszystkie

Gdy po raz pierwszy zobaczyłem projektor Samsung The Freestyle przecierałem oczy ze zdumienia. "Kolejna zabawka"…

3 lata ago

Jaki telefon kupić do 1000 zł?

Mój kolejny artykuł będzie poświęcony korzystnym dla Klienta smartfonom w cenie do 1000 zł w…

3 lata ago

Jabra Elite 5 – recenzja słuchawek TWS

Jabra Elite 5 to najnowsze dzieło duńskiej firmy, które miało swą premierę podczas tegorocznych targów…

3 lata ago

Sony XG300 – głośnik bluetooth z wyższej półki

Głowy nie urywa? Sony XG300 sprawił, że biję się z myślami i martwię czy przypadkiem…

3 lata ago