Quantcast

adplus-dvertising
Nowe rozwiązania w kwestii baterii do komórek i samochodów

03.06.2016

Nowe rozwiązania w kwestii baterii do komórek i samochodów

Z urządzeniami mobilnymi jest taki problem, że potrzebują energii – a im bardziej są zaawansowane i wielofunkcyjne, tym więcej energii im trzeba. O ile w zakresie wydajności, pojemności, pamięci, podzespołów czy ekranów postęp jest galopujący, to w przypadku baterii pozostaje w tyle. Najlepszy przykład: kilka lat temu jedno ładowanie telefonu wystarczało na tydzień – obecnie smartfon wymaga praktycznie codziennego ładowania.  Pojemność i czas ładowania baterii to też palący problem dla producentów samochodów elektrycznych.

Być może kwestię tę pokonają naukowcy z University of California w Irvine. Zastosowali oni w popularnych bateriach litowo-jonowych złote nanowłókna zamiast litu, co spowodowało, że bateria stała się o wiele bardziej wytrzymała. Testy to potwierdziły – po 3 miesiącach i 200 tysiącach cykli ładowania wydajność ogniwa spadła o ok. 5 procent – dla porównania – w standardowych  bateriach litowo-jonowych po 7 tysiącach cykli wydajność była bliska zeru.

Jeszcze inne rozwiązanie proponują inżynierowie z Toyota Research Institute of North America. Oni z kolei wykorzystali magnez zamiast litu, dzięki czemu zwiększyła się pojemność akumulatora. No cóż, teraz czekamy, aż nowe rozwiązania faktycznie przejdą fazę prototypów i trafią do masowej produkcji. To byłoby coś.

źródło: http://rwelab.forbes.pl/nowa-era-baterii-do-smartfonow-i-samochodow,artykuly,205030,1,1.html
czytane: 2498

bateriaprototyp

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

top