Quantcast

adplus-dvertising
Większość internautów próbowała usunąć prywatne dane z internetu…

04.05.2020

Większość internautów próbowała usunąć prywatne dane z internetu…

…ale niekoniecznie był to udany proces. Z nowego badania firmy Kaspersky, przeprowadzonego wśród konsumentów z 23 krajów, wynika, że konsumenci na całym świecie chcą aktywniej chronić i kontrolować swoją prywatność i jednocześnie są coraz bardziej świadomi tego, gdzie w internecie można znaleźć ich prywatne dane. 82% twierdzi, że próbowało usunąć swoje prywatne informacje ze stron internetowych lub mediów społecznościowych. Jednak jedna trzecia (37%) nie wie, jak się za to zabrać.

Konsumenci mają obawy nie tylko o własne informacje prywatne, ale również o te odnoszące się do ich najbliższych. Z raportu wynika na przykład, że 24% konsumentów doświadczyło sytuacji, gdy ich dane osobowe lub informacje dotyczące ich rodziny stały się publicznie dostępne bez ich zgody.

Takie przypadki skłaniają do podejmowania świadomych wyborów dotyczących sposobu i miejsca przechowywania danych osobowych, tak aby nieupoważnione osoby nie miały do nich dostępu. Znaczna część osób stosuje dodatkowe zabezpieczenia podczas korzystania z zasobów internetu w celu ukrycia swoich danych przed cyberprzestępcami (43%), odwiedzanymi stronami internetowymi (41%) oraz innymi osobami, które mają dostęp do ich urządzenia (37%). Niektórzy pozostają nieufni wobec przechowywania swoich informacji osobowych na urządzeniach. Na przykład jedna piąta (21%) konsumentów wyraża obawę o swoje dane osobowe gromadzone przez aplikacje, z których korzysta na urządzeniach przenośnych.

źródło:
czytane: 1099

badaniainternetkasperskyprywatnośćraport

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

top