Większość społeczeństwa musiała pozostawać w izolacji przez większość ubiegłego roku, co przełożyło się na zwiększone korzystanie z elektroniki. Ale chyba to, co najgorsze, jest za nami, więc pora wyleczyć się z uzależnienia. Firma komunikacyjna SimpleTexting przeprowadziła ankietę, w której poproszono respondentów o samodzielne zgłoszenie średniego dziennego czasu spędzanego przed ekranem według aplikacji „Screen Time”. Okazało się, że czas spędzany przez obywateli przed ekranem znacznie wzrósł od 2019 roku. I tak 76,3% z pokolenia Z (osób urodzonych po 1995 roku), 67,3% z pokolenia milenialsów (urodzeni między rokiem 1980 a 1996), 66,7% z pokolenia X (urodzeni w latach 1965–1979) i 51,6% respondentów z pokolenia wyżu demograficznego (tj. baby boomers, urodzeni w latach 1946–1964) stwierdziło, że korzysta z telefonów częściej, niż by sobie tego życzyło.Raport SmartTexting ujawnił również, że 68,6% wszystkich respondentów stwierdziło, że spędzanie czasu przed ekranem ma negatywny wpływ na zdrowie psychiczne. Niektóre z problemów najczęściej związanych z czasem spędzonym przed ekranem to zmęczenie oczu (54,7%), niewykonanie pracy (50,3%) i problemy ze skupieniem uwagi (42,8%). Co czwarty ankietowany uważa również, że smartfony uczyniły nas mniej inteligentnymi, a co trzeci uważa, że czas spędzany przed ekranem stał się problemem w jego pracy lub życiu osobistym. Tylko wszystkie te negatywne aspekty korzystania z telefonów w rzeczywistości nie spowodowały przez użytkowników skrócenia czasu spędzanego przed ekranem. Większość respondentów nie ogranicza czasu korzystania ze smartfonów, nawet gdy staje się to problemem w ich życiu osobistym.
Pokolenie Z (41%) i pokolenie X (40,7%) próbuje skrócić czas spędzany przed ekranem w większym stopniu niż boomersi (31,1%) i millenialsi (30,5%). Jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę, że milenialsi byli grupą, która najbardziej wierzyła, że czas spędzony przed ekranem ma negatywny wpływ na zdrowie psychiczne. Aby wyleczyć się z uzależnienia trzeba poznać przyczynę negatywnych zachowań – tutaj największym przyciągaczem są media społecznościowe, a 51,8% respondentów twierdzi, że korzysta z nich z nudy. Chyba więc trzeba zadbać o lepsze zarządzanie czasem.