Categories: ciekawostki

Rebranding w Google – poznajcie G Suite

Po 10 latach Google zmienia nazwę zestawu aplikacji roboczych, w skład których wchodzą takie appki jak Dysk, Dokumenty, Arkusze, Kalendarz, Hangout i in. Do tej pory mówiliśmy o nich Google Apps, ale teraz, zgodnie z ideą, by nazwa lepiej odpowiadała misji tych produktów, którą jest ułatwianie ludziom pracy niezależnie od miejsca i zachęcania do wspólnej innowacyjności. Dlatego zmieniono nazwę na G Suite. Ma to także podkreślić, że zestaw tych aplikacji jest kompleksowym oprogramowaniem wsparcia codziennej pracy, a nie przypadkowym zestawem aplikacji.

Nowości pojawiły się też w obrębie samych aplikacji – będą one w większym stopniu korzystać chociażby ze sztucznej inteligencji czy uczenia maszynowego. Do tej pory technologie te były wykorzystywane np. w szybkim tłumaczeniu, rozpoznawaniu zdjęć czy funkcji Smart Reply w Gmailu. Teraz nowość pojawi się w aplikacji Dysku – funkcja Quick Access powoli o 50% skrócić czas potrzebny do znalezienia właściwego pliku – dzięki maszynowemu uczeniu i poznaniu dotychczasowych zachowań użytkownika (w aplikacji Dysku, a także zachowań z innych aplikacji, np. poczty czy kalendarza) Google przewidzi, który plik może być potrzebny (jeszcze zanim ten zacznie wpisywać nazwę pliku) – sugerowanie pliki wyświetlane będą w górnej części ekranu. Dzięki maszynowemu uczeniu zostanie także ulepszona aplikacja Arkusze oraz Google Docs – tu pojawi się funkcja Explore, która pozwoli na zadawanie pytań w języku naturalnym. Oprogramowanie pozwoli przełożyć to na formułę i udzielić właściwej odpowiedzi.

Szykowana jest też nowa usługa dla firm, która na razie znajduje się w początkowej fazie rozwoju – Team Drives – czyli dzielenie dysków w pracy zespołowej, w praktyce stworzenie przestrzeni w chmurze nie dla indywidualnego użytkownika, ale dla ustalonego zespołu. Dla firm przygotowywana jest też zmodernizowana wersja Google Hangouts – nie wymagająca dodatkowego oprogramowania ani wtyczek, która obsługuje do 50 połączeń wideo i pozwala na udział w rozmowie z dowolnego urządzenia, nawet bez konta w Google lub połączenia danych. Rebranding obejmuje też wszystkie usługi w chmurze (także te dla firm i Chrmobooki) – teraz staną się one częścią Google Cloud.

Źródło: blog Google, TechCrunch, diginomica

Jolanta Szczepaniak

Dziennikarka - w zawodzie od 10 lat. Absolwentka UŁ. Dawniej związana z miesięcznikiem "Mobile Internet", obecnie publikuje testy w serwisie mGSM.pl. Sporadycznie blogerka i wikipedystka. Na co dzień fanka mobilnych technologii i internetu, gadżeciara, serialomaniaczka i nałogowa czytelniczka książek oraz prasy popularyzującej naukę.

Recent Posts

Navitel R500 GPS – działa i ma GPS

Kiedy Polak kupuje sobie pierwszą kamerkę samochodową? Zazwyczaj rozsądnie: po pierwszej stłuczce. Zazwyczaj zdaje nam…

2 lata ago

Huawei FreeBuds 5 – gustowna biżuteria audio

Urządzenia elektroniczne bywają kompletnie do niczego, bywają nudne i poprawne, ale bywa czasem i tak,…

2 lata ago

Samsung The Freestyle – recenzja projektora innego niż wszystkie

Gdy po raz pierwszy zobaczyłem projektor Samsung The Freestyle przecierałem oczy ze zdumienia. "Kolejna zabawka"…

3 lata ago

Jaki telefon kupić do 1000 zł?

Mój kolejny artykuł będzie poświęcony korzystnym dla Klienta smartfonom w cenie do 1000 zł w…

3 lata ago

Jabra Elite 5 – recenzja słuchawek TWS

Jabra Elite 5 to najnowsze dzieło duńskiej firmy, które miało swą premierę podczas tegorocznych targów…

3 lata ago

Sony XG300 – głośnik bluetooth z wyższej półki

Głowy nie urywa? Sony XG300 sprawił, że biję się z myślami i martwię czy przypadkiem…

3 lata ago