11.09.2021
Ray-Ban Stories – inteligentne okulary zrobione dla Facebooka
Okulary będą dostępne w Stanach Zjednoczonych, Australii, Kanadzie, Irlandii, Włoszech i Wielkiej Brytanii w 20 różnych wariantach, kosztujących od 299 dolarów.
Okulary Ray-Ban Stories mają podwójne aparaty 5 MP, które pozwalają rejestrować zdjęcia i 30-sekundowe filmy z unikalnej, pierwszoosobowej perspektywy. Wystarczy dotknąć okularów albo skorzystać z poleceń głosowych Facebook Assistant. W momencie uruchomienia aparatu zapali się dioda LED informująca innych o tym, że nagrywany jest film lub robione zdjęcie.
Ray-Ban Stories pozwalają ponadto na słuchanie muzyki za sprawą wbudowanych, dousznych głośników. Z kolei za nagrywanie dźwięku i zapewnienie odpowiedniej jakości połączeń głosowych odpowiadają trzy mikrofony. Okulary łączą się z nową aplikacją Facebook View, która umożliwia udostępnianie relacji i wspomnień w mediach społecznościowych. Przechwyconymi przez okulary treści można importować do aplikacji takich jak Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger, Twitter, TikTok czy Snapchat. Aplikacja umożliwia także zapisanie zdjęć i filmów w telefonie i edytowanie lub udostępnianie ze swojego urządzenia.
Ray-Ban Stories dostępne są w najbardziej kultowych modelach Ray-Bana – Wayfarer/Wayfarer Large, Round i Meteor. Można także wybrać jeden spośród pięciu kolorów oprawek i dopasować wybrane soczewki – przezroczyste, przeciwsłoneczne, fotochromowe i korekcyjne.
Do okularów Ray-Ban Stories dołączane będzie specjalnie zaprojektowane przenośne etui ładujące, dzięki któremu można łatwo naładować i chronić okulary w podróży. W pełni naładowany futerał umożliwia korzystanie z okularów przez trzy kolejne dni bez konieczności podłączania etui do prądu.
Komentarze