Quantcast

adplus-dvertising
Polacy polubili się ze smartwatchami

15.09.2020

Polacy polubili się ze smartwatchami

Co piąty Polak deklaruje, że korzysta już z inteligentnego zegarka, a 63% polskich konsumentów rozważa jego zakup – tak wynika z badania Ipsos przeprowadzonego na zlecenie Huawei. Co więcej, spośród osób myślących o zakupie inteligentnego zegarka niemal połowa uważa, że może on całkowicie zastąpić tradycyjny zegarek.

Kim są posiadacze smartwatchów?

Użytkownicy smartwatcha to najczęściej osoby między 25. a 34. rokiem życia, z wykształceniem wyższym lub średnim, a także dochodem między 2201 zł a 5600 zł netto. Nie ma tu istotnego rozróżnienia na płeć – równie chętnie noszą go i mężczyźni, i kobiety. Posiadacze smartwatchów uważani są za gadżeciarzy, choć osoby, które już mają inteligentny zegarek, częściej podkreślają jego aspekt sportowy – częściej uprawiają sport i dbają o swój wygląd. Aż 80% badanych uważa swój smartwatch za modny dodatek – podobnie sądzi aż 86% osób, które dopiero rozważają zakup urządzenia.

Jakie cechy zegarków uważamy za najważniejsze?

Badani zostali również poproszeni o wskazanie pięciu cech idealnego smartwatcha. Dla osób, które już z niego korzystają, pierwszym wyborem była długość pracy baterii – aż 69% badanych wybrało tę cechę jak jedną z najważniejszych. Ten sam odsetek badanych, czyli 69%, wskazało jego aspekt sportowy, czyli funkcje monitorujące i analizujące trening. Okazuje się, że dla posiadających smartwatch ważne są również funkcje monitorowania zdrowia oraz odporność na wodę i kurz – te cechy docenia aż 66% badanych.

źródło: Huawei, Ipsos
czytane: 1153

badaniaHuaweiinteligentny zegareksmartwatchsportowy zegarekzegarek

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

top