Categories: ciekawostki

Petfluencerzy – jak wylansować zwierzaka na gwiazdę Instagrama?

Jeśli myśleliście, że internet nie zdoła was zaskoczyć, to okazuje się, że nic bardziej mylnego… Ostatnio kopalnią dziwnych trendów jest najbardziej narcystyczny serwis, czyli Instagram. Tutaj co rusz pojawia się nowa moda i równie szybko jest zastępowana przez inną. Ale wiedzieliście, że na Instagramie lansują się nie tylko ludzie? Otóż sa tu też petfluencerzy, czyli wylansowane psie i kocie gwiazdy…

Chyba nigdzie w Internecie nie ma tylu „słodkich”, pozowanych zdjęć zwierząt. Liczba wpisów z hasztagami #dogsofinstagram i #catsofinstagram przekracza już 250 milionów — nie jest więc łatwo wybić się z tłumu. Pięcioro spośród najliczniej obserwowanych domowych czworonogów z Europy to @mayapolarbear (pies) — 1,5 mln obserwujących, @zulathepom (pies) — 1,1 mln obserwujących, @milperthusky (pies) — 885 tys. obserwujących, @lozoodisaschina (kot) — 512 tys. obserwujących  oraz @kittyetlola (pies) — 424 tys. obserwujących. Inne zwierzęce gwiazdy Instagramu to @dolly_pawton i @danteduke_thecat.

Jak wylansować petfluencera?

Osoby prowadzące profile zwierzęcych gwiazd internetu dzielą się radami, jak fotografować zwierzaka, by mógł zostać petfluencerem:

  1. Ukazanie niepowtarzalnej osobowości – Każdy zwierzak jest inny. Chodzi o to, żeby opowiedzieć na zdjęciu, co wyróżnia go spośród tysięcy innych czworonogów.
  2. Stroje – Ważnym elementem jest rozpoznawalny, zwracający uwagę wygląd. Mogą się na niego składać wymyślne ubranka, stylowe akcesoria czy motywy związane z różnymi świętami.
  3. Inscenizacja – Trzeba zadbać o aspekt wizualny, stworzyć coś, co przyciągnie wzrok. Rekwizyty, tła, dobre oświetlenie, idealna ostrość… Bez tego nie da się ukazać charakteru pupila i uzyskać ciekawego obrazu. Można sobie wyobrazić najróżniejsze scenerie: śniadanie w kawiarni, drinka przy barze, spacer po plaży czy relaks na kanapie. Ważne, żeby tło wprowadzało jakiś nowy element, a zarazem wpisywało się w osobowość bohatera fotografii.
  4. Poza – Perspektywa zdjęcia powinna być dobrana do osobowości czworonoga i podkreślać charakterystyczne cechy jego wyglądu. Dobra znajomość zwierzęcia ułatwi pokazanie go od najlepszej strony, którą może być majestatyczna, emanująca spokojem postawa lub drapanie po brzuchu znamionujące naturę pieszczocha.
  5. Jakość i jeszcze raz jakość – Do uzyskania ostrego obrazu, idealnie ukazującego olśniewającą osobowość i wygląd pupila, potrzebny jest najlepszy sprzęt.
  6. Opis zdjęcia – To kolejny element, który pomaga wyeksponować osobowość zwierzaka i pozwala oglądającym wniknąć w jego myśli. Dobrze sprawdzają się teksty dowcipne, śmieszne i sarkastyczne, choć oczywiście nie jest to reguła uniwersalna. Zamieszczenie popularnych hasztagów nada wpisom odpowiednią widoczność.
  7. Konsekwencja – Niezmienny ton i wydźwięk obrazów i tekstów zapewni wpisom rozpoznawalność i indywidualny charakter. Ważne jest też częste i regularne publikowanie nowych wpisów: pomaga to utrzymać zainteresowanie obserwujących.

Sony i Animal Eye AF do fotografowania zwierząt

Wiecie, że producenci zaczęli tworzyć nawet specjalne tryby w aparatach, które przeznaczone są do fotografowania zwierząt? Przykładem takiej technologii jest Animal Eye AF firmy Sony (w aparatach α6400, α7III i α7RIII ), pozwalająca robić idealnie ostre zdjęcia zwierząt.

Wykorzystany w niej zaawansowany, oparty na sztucznej inteligencji system Sony ustawia ostrość na oczy w czasie rzeczywistym. Dzięki nowym, ulepszonym algorytmom możliwe jest rozpoznawanie nie tylko oczu ludzi, lecz i zwierząt. Pozwala to szybko, automatycznie i dokładnie wykrywać i śledzić oczy różnych zwierząt.

Aby włączyć funkcję rozpoznawania oczu zwierząt, należy zmienić w menu ustawienie „Wykrywanie obiektu” na „Zwierzę”. Później wystarczy wcisnąć do połowy spust migawki — lub nacisnąć przycisk z przypisaną odpowiednią funkcją — a aparat będzie automatycznie wykrywał oczy obiektu i ustawiał na nie ostrość.

Konkurs Sony na Instagramie

Na profilu Sony w serwisie Instagram trwa konkurs na najlepszy portret zwierzęcia. Mogą w nim wziąć udział użytkownicy aparatów Sony α, a nagrodą dla zwycięzcy będzie aparat bezlusterkowy Sony α7RIII. Przyjmowanie zgłoszeń trwa do 19 lipca 2019 r. Więcej informacji podano pod adresem https://s-digitalimaging.com/ILC-animal/pl/

Jolanta Szczepaniak

Dziennikarka - w zawodzie od 10 lat. Absolwentka UŁ. Dawniej związana z miesięcznikiem "Mobile Internet", obecnie publikuje testy w serwisie mGSM.pl. Sporadycznie blogerka i wikipedystka. Na co dzień fanka mobilnych technologii i internetu, gadżeciara, serialomaniaczka i nałogowa czytelniczka książek oraz prasy popularyzującej naukę.

Recent Posts

Navitel R500 GPS – działa i ma GPS

Kiedy Polak kupuje sobie pierwszą kamerkę samochodową? Zazwyczaj rozsądnie: po pierwszej stłuczce. Zazwyczaj zdaje nam…

2 lata ago

Huawei FreeBuds 5 – gustowna biżuteria audio

Urządzenia elektroniczne bywają kompletnie do niczego, bywają nudne i poprawne, ale bywa czasem i tak,…

2 lata ago

Samsung The Freestyle – recenzja projektora innego niż wszystkie

Gdy po raz pierwszy zobaczyłem projektor Samsung The Freestyle przecierałem oczy ze zdumienia. "Kolejna zabawka"…

3 lata ago

Jaki telefon kupić do 1000 zł?

Mój kolejny artykuł będzie poświęcony korzystnym dla Klienta smartfonom w cenie do 1000 zł w…

3 lata ago

Jabra Elite 5 – recenzja słuchawek TWS

Jabra Elite 5 to najnowsze dzieło duńskiej firmy, które miało swą premierę podczas tegorocznych targów…

3 lata ago

Sony XG300 – głośnik bluetooth z wyższej półki

Głowy nie urywa? Sony XG300 sprawił, że biję się z myślami i martwię czy przypadkiem…

3 lata ago