12.03.2021
Motorola przedstawia listę najważniejszych prognoz technologicznych
Wiceprezes ds. produktów globalnych Motoroli Dan Dery sporządził listę swoich najważniejszych prognoz na najbliższą przyszłość.
PROGNOZA 1: Smartfony nie będą już tylko smartfonami, a ich interakcja z naszym otoczeniem będzie jeszcze większa.
W 2020 roku zachowania ludzi znacznie się zmieniły. Obecnie wyjątkowo mocno rzuca się w oczy potrzeba łączności i dostępności. W roku 2021 i kolejnych latach ta zmiana będzie katalizatorem innowacji, dzięki którym smartfony zyskają nowe możliwości. Dzięki sieciom 5G i bardziej responsywnym procesorom łączność staje się szybsza i stabilniejsza, a smartfony będą pełnić ważniejszą funkcję w jej zapewnianiu. Udoskonalenia łączności umożliwią smartfonom lepszą i efektywniejszą interakcję z innymi urządzeniami w naszym otoczeniu, dzięki czemu staną się też konsolami do gier czy elementami sprzętu komputerowego. W epoce intensywnie wykorzystywanej łączności zdalnej smartfony będą nie tylko pomagać nam w efektywniejszym wykonywaniu zadań związanych z nową rzeczywistością, takich jak praca zdalna i nauka w domu.
PROGNOZA 2: W 2021 r. zwiększy się zapotrzebowanie na technologie o określonej funkcjonalności.
Konsumenci wciąż oczekują produktów, które będą nadążać za ich intensywnym trybem życia, ale też rozwiązywać określone problemy i zaspokajać konkretne potrzeby. Producenci sprzętu zaczynają się koncentrować na wprowadzaniu na rynek urządzeń odpowiadających oczekiwaniom wszystkich typów konsumentów, np. różnorodne, zaawansowane urządzenia do gier. W dalszej części roku tendencje te wykroczą poza świat graczy, by zapewnić konsumentom bardziej wyspecjalizowane rozwiązania, takie jak profesjonalne funkcje fotograficzne do mediów społecznościowych, zwiększona wytrzymałość i wygoda dla konsumentów prowadzących aktywny styl życia, a nawet większa mobilność i elastyczność urządzeń. Konsumenci będą na przykład nadal poszukiwać rozwiązań zapewniających mobilność, ale bez ograniczania inteligencji i funkcjonalności związanych z większymi ekranami.
PROGNOZA 3: Rzeczywistość wirtualna i rozszerzona w sklepach
Rozwiązania z dziedziny rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej (VR/AR) wyjdą poza sferę gier oraz edukacji i zagoszczą także w sklepach internetowych. W 2020 roku konsumenci na całym świecie rzadziej dokonywali zakupów osobiście, głównie wskutek lokalnie obowiązujących ograniczeń. Ponieważ szacuje się, że w samym 2020 roku sprzedano 190 milionów urządzeń 5G, można oczekiwać, że konsumenci będą używać funkcji VR/AR do testowania produktów, przymierzania ubrań, a nawet projektowania wnętrz bez wychodzenia z domu. Robienie zakupów i wypróbowywanie nowych produktów nie będzie już wymagało ich dotykania, a producenci będą musieli znaleźć sposoby na zapewnianie klientom maksymalnie realistycznych wrażeń. To zaś będzie możliwe przede wszystkim dzięki rozwojowi i upowszechnianiu się łączności 5G.
Komentarze