Katalog giganta meblowego IKEA przechodzi do historii. Po 70 latach regularnego publikowania firma zdecydowała o wstrzymaniu publikacji. Od dawna drukowany katalog przestał być źródłem informacji o nowościach w IKEI, co wynika z postępującej cyfryzacji. Konsumenci nie będą przecież czekać na roczną aktualizację oferty produktowej, skoro mają aktualne informacje i promocje w Internecie. Dlatego w przyszłości nie będzie nawet edycji cyfrowej katalogu.
Pierwszy katalog Ikea pojawił się w 1951 roku tylko w języku szwedzkim. W najlepszym, 2016 roku, wydrukowano 200 milionów egzemplarzy w 32 językach. Od 2000 roku funkcjonuje również równoległa cyfrowa wersja katalogu. Co więcej, przez pandemię Covid-19 zmienił się sposób korzystania z oferty IKEI – w czasie lockdownu miliony ludzi zaczęły w krótkim czasie przeprojektowywać swoje domy, aby uprzyjemnić przymusową pracę w domowym biurze. To przełożyło się na potężne zainteresowanie ofertą sklepu internetowego – w sierpniu liczba odsłon była o 45 procent wyższa niż w roku poprzednim. W grudniu 4 miliardy razy odwiedzono sklep – takiej liczby nie osiągnięto by z katalogiem drukowanym ani jego cyfrową wersją.
Kiedy Polak kupuje sobie pierwszą kamerkę samochodową? Zazwyczaj rozsądnie: po pierwszej stłuczce. Zazwyczaj zdaje nam…
Urządzenia elektroniczne bywają kompletnie do niczego, bywają nudne i poprawne, ale bywa czasem i tak,…
Gdy po raz pierwszy zobaczyłem projektor Samsung The Freestyle przecierałem oczy ze zdumienia. "Kolejna zabawka"…
Mój kolejny artykuł będzie poświęcony korzystnym dla Klienta smartfonom w cenie do 1000 zł w…
Jabra Elite 5 to najnowsze dzieło duńskiej firmy, które miało swą premierę podczas tegorocznych targów…
Głowy nie urywa? Sony XG300 sprawił, że biję się z myślami i martwię czy przypadkiem…