Categories: ciekawostki

Apple Card – wirtualna karta kredytowa od Apple i Goldman Sachs

Firma Apple wprowadziła usługę wirtualnej karty kredytowej Apple Card. Jest to projekt realizowany wspólnie z bankiem Goldman Sachs i technologię MasterCard. Nie jest to usługa powszechnie dostępna, do testowania usługi zaproszenie dostali użytkownicy, którzy wcześniej wyrazili chęć przystąpienia do projektu. Ale według Apple karta będzie dostępna dla wszystkich zainteresowanych w USA pod koniec tego miesiąca. Jednak na razie nie wiadomo, kiedy wejdzie na inne rynki niż amerykański.

Jak to działa?

Apple Card to wirtualna karta połączona ze smartfonem iPhone. Dostępna jest w aplikacji Wallet. Dodatkową zachętą dla użytkowników ma być system moneyback – program oferuje codzienne zwroty środków za zakupione produkty. Na 2-procentowy zwrot można liczyć w przypadku wydatków za pomocą aplikacji Apple Pay, natomiast za zakupy produktów Apple zwrot wyniesie 3%. Co więcej, karta nie jest obciążona karami za opóźnienia w opłatach, nie będzie też kar za przekroczenie limitu ani opłat rocznych. Położono też nacisk na prywatność użytkowników – dane o transakcjach będą przechowywane tylko na telefonie użytkownika.

Nie tylko karta wirtualna

Tradycjonaliści mogą też zamówić u Apple’a tradycyjną wersję karty w luksusowym, tytanowym wydaniu. Jednak nie ma ona nadrukowanego numeru, kodu CVV czy daty ważności, nie wymaga też podpisu. Powiązana jest za to z aplikacjami Apple Pay i Apple Wallet, a korzystanie z niej wiąże się z 1-procentowym zwrotem w ramach Daily Cash.

Inne usługi finansowe

Apple coraz mocniej wchodzi w usługi finansowe. Popularnością cieszą się od dawna (także w Polsce) płatności mobilne Apple Pay. Na wybranych rynkach Apple umożliwia też robienie przelewów typu P2P. Kolejny krok to rynek kredytowy wraz z Apple Card. Analitycy szacują, że ten ostatni produkt może w przyszłości, do 2023 roku, wytworzyć przychody z wysokimi marżami zysku na sumę ok. 1,4 mld dol., co oznaczałoby  wzrost wpływów firmy o ok. 1,8 proc. Ale istotniejsza jest inna kwestia – jeszcze silniejszego powiązania klientów z marką Apple.

 

Jolanta Szczepaniak

Dziennikarka - w zawodzie od 10 lat. Absolwentka UŁ. Dawniej związana z miesięcznikiem "Mobile Internet", obecnie publikuje testy w serwisie mGSM.pl. Sporadycznie blogerka i wikipedystka. Na co dzień fanka mobilnych technologii i internetu, gadżeciara, serialomaniaczka i nałogowa czytelniczka książek oraz prasy popularyzującej naukę.

Recent Posts

Navitel R500 GPS – działa i ma GPS

Kiedy Polak kupuje sobie pierwszą kamerkę samochodową? Zazwyczaj rozsądnie: po pierwszej stłuczce. Zazwyczaj zdaje nam…

2 lata ago

Huawei FreeBuds 5 – gustowna biżuteria audio

Urządzenia elektroniczne bywają kompletnie do niczego, bywają nudne i poprawne, ale bywa czasem i tak,…

2 lata ago

Samsung The Freestyle – recenzja projektora innego niż wszystkie

Gdy po raz pierwszy zobaczyłem projektor Samsung The Freestyle przecierałem oczy ze zdumienia. "Kolejna zabawka"…

3 lata ago

Jaki telefon kupić do 1000 zł?

Mój kolejny artykuł będzie poświęcony korzystnym dla Klienta smartfonom w cenie do 1000 zł w…

3 lata ago

Jabra Elite 5 – recenzja słuchawek TWS

Jabra Elite 5 to najnowsze dzieło duńskiej firmy, które miało swą premierę podczas tegorocznych targów…

3 lata ago

Sony XG300 – głośnik bluetooth z wyższej półki

Głowy nie urywa? Sony XG300 sprawił, że biję się z myślami i martwię czy przypadkiem…

3 lata ago