Quantcast

adplus-dvertising
Europejczycy wydali 15 miliardów dolarów na aplikacje mobilne w 2020 roku

08.01.2021

Europejczycy wydali 15 miliardów dolarów na aplikacje mobilne w 2020 roku

Wydatki na aplikacje mobilne konsumentów w Europie  wzrosły o 31% w 2020 r. w porównaniu z 2019 rokiem. Według Sensor Tower Store Intelligence europejscy konsumenci wydali szacunkowo 14,8 miliarda dolarów w App Store i Google Play w 2020 roku na aplikacje i subskrypcje. Tak duży wzrost spowodowany został przez pandemię COVID-19 i obostrzenia w przemieszczaniu się. Ogólnie wydatki europejskie stanowiły 13,3 procent światowych przychodów z aplikacji mobilnych w 2020 roku – łącznie osiągnęły one 111 miliardów dolarów.

Przychody i pobieranie aplikacji w Europie

App Store odpowiadał za 54 procent wydatków użytkowników w Europie w 2020 roku – wygenerował 8 miliardów dolarów dochodu. Google Play stanowiło pozostałe 46 procent. W tym przypadku przychody Google Play wzrosły o 30,8% rok do roku do 6,8 miliarda dolarów.

 

Ile wydaliśmy na aplikacje mobilne w 2020 roku?

W stosunku  do 2019 roku instalowaliśmy o 17,4% więcej aplikacji – łącznie App Store i Google Play zarejestrowały 28,4 miliarda unikalnych instalacji w 2020 roku. Google Play wygenerował większą liczbę pobrań niż App Store – ponad 21 miliardów instalacji w Europie w 2020 r., co oznacza wzrost o 19,2 procent. App Store wygenerował 7,3 miliarda pobrań, co oznacza wzrost o 12,3 procent rok do roku. Google Play stanowiło 74 procent wszystkich pobrań, a App Store – 26 procent.

 

Pobieranie aplikacji z podziałem na kraje

Krajem, który wygenerował największe przychody w 2020 roku, Była Wielka Brytania. Wygenerowała 2,9 miliarda dolarów zysków dla twórców aplikacji w App Store i Google Play. Niemcy znalazły się na drugim miejscu z 2,8 miliardami dolarów, co oznacza wzrost o 33,3 procent. Francja zajęła trzecie miejsce z wynikiem 1,7 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 25,8 procent.

Wielka Brytania reprezentowała największy udział w przychodach App Store w Europie z 1,9 miliarda dolarów, czyli 23,4 procent wszystkich wydatków użytkowników na sklep. W międzyczasie Niemcy zajęły pierwsze miejsce pod względem przychodów z Google Play, generując 1,6 miliarda dolarów, czyli 22,7 procent całości.

Największym generatorem pobrań była Rosja z 6 miliardami instalacji w 2020 roku, co oznacza wzrost o 12,8 procent rok do roku. Dla porównania, Turcja zajęła drugie miejsce pod względem pobrań z 3,9 miliarda instalacji w ciągu roku. Większość pobrań w Rosji pochodziła z Google Play, gdzie odnotowano blisko 4,9 miliarda instalacji, czyli 23,4 procent wszystkich pobrań w sklepie w Europie. W międzyczasie Wielka Brytania była liderem w App Store z 1,4 miliarda pobrań, czyli 18,5 procent całości.

źródło: Sensor Tower
czytane: 1362

App StoreGoogle Playpobieranieporównanierankingstatystyki

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

top